Pages

Friday, October 10, 2014

How to generate money with solar

Hari ni aku rasa tertarik dengan artikel yang aku baca mengenai tenaga baharu iaitu tenaga solar.
Rasa minat tu timbul bila aku pergi Germany haritu.... tengok rumah-rumah kampung pasang tenaga solar untuk kurangkan kos perbelanjaan di sana.
Bila balik Malaysia, aku pun cuba lah cari artikel artikel yang berkaitan dengan tenaga solar ni. WOW... sungguh tak percaya yang kita boleh jana duit kalau dibuat dengan betul.
Selain tenaga solar, sekarang ni aku tengah cari cara macamana nak jana duit dengan mengitar semula plastik, botol kaca dan tin. Semua ni pun terbit masa di Germany. Kita sebenarnya boleh buat jugak kat Malaysia ni kalau kita rajin dan kita percaya dengan amalan mengitar semula. Tong kompos dah beli... tinggal nak buat composter sahaja. Lepas ni se isi keluarga akan mengamalkan tabiat kitar semula la jawap nya. Huhuhu
Kalau boleh dengan beliau sekali diajak untuk recycling. Impossible? We will try huhuhu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...