Pages

Thursday, April 21, 2011

Melaka oh Melaka



Cuti-cuti ni pergi jalan-jalan pun bestkan... Jadi kali ni aku pergi Melaka, rumah paklong aku. Masa pergi tu pun kurang sihat, macam kena selsema, sakit satu badan. Lemau 24 jam.

Tapi masa kat sini aku ayik merayau je ngan paklong and maklong. Tak pernah aku nengok orang yang rajin pergi cari tempat makan, merata diorang bawak, semua gerai yang feveret paklong aku dia bawak pergi. Alkisahnya, perut dok kembung sebab sekarang ni dah jarang-jarang makan tak tentu masa. Tapi orang dah ajak, pepatah cakap rezeki jangan ditolak kan....

Sekarang ni aku dah nak balik kampung (Rembau). Tapi sekejap lagi paklong nak bawak makan kuih kat kedai untuk makan petang.... hmmm macam-macam , apa-apa pun kali ni banyak aku tahu tentang paklong yang selama ni belayar je 2-3bulan kat laut, jumpa pun jarang-jarang....

Tq paklong and maklong

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...