Pages

Tuesday, December 28, 2010

Jimat-cermat

Sekarang ni tengah berada di mode saving. Tengah nak kumpulkan duit balik huhuhuhu. Tapi yang penting semua benda yang nak dibeli dah ada huhuhuhu. Bukannya apa, konsep saya duit dalam tangan kena ada tiap-tiap akhir bulan... bukan baki gaji, tapi yang saving tu. sekarang ni saving pun dah depleted huuhuhuhu. bahaya ooo.

Kalau nak ikutkan hati nak je menderma dengan hati yang terbuka. Tapi, kalau diri sendiri tak lepas macam mana nak menderma..... betul tak. Tapi seingat saya kalau kita tolong orang dengan ikhlas, murah rezeki katanya..... ntah la, bagi saya kalau betul-betul nak tolong orang saya kena tolong diri saya sendiri. Kalau ada lebih tu barulah saya boleh tolong...... Masa tu baru lah rasa macam ikhlas sangat-sangat nak membantu....

Jadi disebabkan itu saya mengiystiharkan, tahun depan saya nak berjimat-cermat dalam berbelanja. Kepada kengkawan, kalau ajak saya keluar pergi mana-mana, kalau jawapan saya "terima kasih jelah" atau yang sewaktu dengannya.... diharap tak lah terguris ye..... Maka dengan rasminya azam tahun depan......
MENABUNG UNTUK MASA DEPAN.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...